McDonald’s hæver prisen på cheeseburgere i London

Foto: Shutterstock.

 For første gang i 14 år hæver McDonalds prisen på sin cheeseburger. Fastfood-giganten lader effekten af ​​skyhøje omkostninger gå ud over kunderne.

 

Virksomheden forklarede onsdag morgen britiske kunder at prisen på cheeseburgere vil stige fra 99 cent (8 DKK) til 1,19 pund (11 DKK). Stigningen er det seneste tegn på øget et forbrugerpres.

McDonald’s sagde, at det hævede priserne på  de retter på menuen, der er mest påvirket af inflation, med mellem 10 p og 20 p. Samtidig understreges det dog, at nogle produkter ikke vil blive påvirket, mens andre vil variere på tværs af Storbritannien, da nogle priser kan være genstand for ændringer af franchisetagere.

Alistair Macrow, administrerende direktør for McDonald’s UK og Irland, sagde, at prisstigningerne var nødvendige for at hjælpe virksomheden gennem ekstremt udfordrende tider.

– Ligesom dig mærker vores virksomhed, franchisetagerne, der ejer og driver vores restauranter, og vores leverandører virkningerne af stigende inflation, forklarede direktøreni en e-mail udsendt til kunderne.

– I tidersom disse ved vi, at det er vigtigt at levere stor værdi. Siden åbningen i Storbritannien i 1974 har vores forpligtelse til at levere god mad til overkommelige priser ikke ændret sig.

– Men dagens pres betyder, at vi ligesom mange andre er nødt til at træffe nogle svære valg omkring vores priser. McDonald’s sagde, at de forstod, at prisstigningerne ikke var gode nyheder og fortalte de spisende gæster, at de  både havde udskudt og minimeret disse ændringer så meget som muligt.

McDonald’s er den seneste restaurationsvirksomhed, der har advaret om en kraftig stigning i omkostningerne, en uge efter, at ONS rapporterede at inflationen ramte et 40-årigt højdepunkt på 9,4 % i sidste måned. Økonomer forudser, at niveauet vil stige til 11 % ved udgangen af ​​året.

Subscribe
Notify of
guest
0 Kommentarer
Inline Feedbacks
View all comments
Sara Nielsen

Sara Nielsen

Journalist ved Newstimes.dk