Roblox har formelt bekræftet, at Karibi Dagogo-Jack nu er virksomhedens Head Of Music Partnerships. Denne bekræftelse kom, da spilplatformen afslørede et fornyet partnerskabsteam, som inkluderer andre ledere med fokus på tv, film, sport, mode og skønhedspartnerskaber.
Dagogo-Jack – som ifølge hans LinkedIn-profil faktisk kom til Roblox i slutningen af sidste år – tager stort set over efter Jon Vlassopulos, som var firmaets Global Head Of Music indtil hans afgang i april. Inden han kom til spilplatformen, var Dagogo-Jack Head Of Music Business Development hos Spotify, og før det havde han været ansat hos både Warner Music og Universal Music.
Et andet sted på partnerskabsteamet er Roblox’ nye Head Of Entertainment Partnerships Todd Lichten, som kommer fra Meta og vil være ansvarlig for at skabe partnerskaber inden for film-, tv- og digitale indholdsdomæner. Resten af partnerskabsteamet består af Winnie Burke som Head of Fashion & Beauty Partnerships, Hayden Walling som Head of Sports Partnerships og Arvind Jayaram som Head of Account Management, Partnerships.
De henviser til VP of Global Partnerships Christina Wootton, som siger: “Vi har set en masse succes med topmærker, der kommer ind på Roblox-platformen, og vores partnerskabsarbejde fortsætter med at accelerere, mens de eksperimenterer med nye formater, lancerer vedvarende sociale rum, opdager nye indtægtsstrømme, og skubber grænserne for kreativitet”.
“Væksten i antallet af vedvarende oplevelser betyder især langsigtet engagement,” fortsætter hun, “og viser, at brands ser vores platform som næste generations fordybende sociale sted for igangværende samfundsengagement versus et sted for engangsaktiveringer” .