Esbjerg fB er i chok, efter at klubbens hovedsponsor og støtte gennem en årrække, Claus Sørensen Gruppen, har bebudet, at de opsiger samarbejdet med EfB efter denne sæson
Det skriver JydskeVestkysten.
Claus Sørensen Gruppen er i øjeblikket hovedsponsor for Esbjerg fB. Logoet for “Byens største pengetank”, som JydskeVestkysten beskriver virksomheden, har i mange år prydet trøjerne på de esbjergensiske spillere.
Den store industrivirksomhed har i årenes løb støttet klubben med et beløb på over 100 millioner kroner og har været loyal over for den lokale klub trods store trængsler i de seneste sæsoner.
Men nu er det slut.
For virksomheden har ikke mindst klubbens amerikanske ejere, Pacific Media Group og deres rolle været en væsentlig årsag til beslutningen om at stoppe støtten.
– Vi er langt fra enige i den tilgang og fremgangsmåde, som de amerikanske ejere har. Så når vores hovedsponsorat udløber næste sommer, må der andre til – det gør ondt, og det smerter mig, men sådan er det. Vi er færdige med EfB, siger John Riis Andersen, der er administrerende direktør i Claus Sørensen Gruppen, til JydskeVestkysten.
Administrerende direktør i Esbjerg fB, Jens Hammer Sørensen, udtrykker over for lokalavisen stor skuffelse over Claus Sørensen Gruppens beslutning om at trække sig helt fra klubben.
Esbjerg fB, der i 60´erne vandt flere danske mesterskaber på stribe, og for få år siden spillede i Superligaen, rykkede i sidste sæson ud af NordicBet Ligaen og frister nu en lidet flatterende tilværelse i 2. division, hvor holdet i øjeblikket ligger på fjerdepladsen.