Logoet har stadig en fantastisk designhemmelighed.
Der er ikke noget, der er bedre end et berømt logo-rebrand til at kickstarte din dag, er der? Dagens logoopdatering er kommet hele vejen fra Schweiz fra ingen ringere end Toblerone. Den berømte chocolatier har givet sit logo en lille makeover.
Ved første øjekast ser mærkets makeover ikke så spændende ud med sit nye ordmærke, skrifttype og farvepalet, men jo mere du lærer om designet, jo mere interessant bliver det. Brandidentiteten fokuserer på chokoladens trekantede form mod en industri af firkantede barer. Mens mærket har et friskt nyt look, har det bevaret sit ikoniske logo, der er fuldt udstyret med en fascinerende designhemmelighed.
Toblerones friske branding fokuserer på sloganet ‘Be more triangle’. Agenturet bag Toblerones nye look, siger, at dets nye identitet gør det muligt for virksomheden “at gøre tingene på en mere progressiv premium måde, opmuntre til unikhed og fejre alt trekantet”.
Inspireret af firmaets rødder
Ifølge Bulletproof henter den nye mærkeidentitet indflydelse fra Toblerone-arkiverne. Det nye logo genintroducerer nogle af de dejlige særheder fra det originale Toblerone-logo med dets off-centrerede ‘O’ og det fremhævede ‘E’ bogstav. Den nye kursive skrifttype, der ledsager ordmærket, er inspireret af Mr Toblers originale signatur, hvilket betyder, at hele det nye look er stærkt fokuseret på chokoladens rødder.
Brandingen byder også på en levende ny farvepalet, der virkelig dukker op i forhold til dens tidligere farveskema. Det nye røde og guld er fyldt med selvtillid for ikke at nævne det faktum, at mærket stadig har sit berømte logo, der skjuler en bjørn.