Beth Newton er en 29-årig marketingveteran. Hun er social mediastrateg, publiceret forfatter, medstifter og administrerende direktør for alpha BRAVO.
Ifølge flere kilder, herunder Nielsen, siger et flertal af marketingfolk verden over (64 %), at sociale medier er deres største betalte kanal. Dagens social media manager kan være hendes CMO i morgen, men indtil direktionen er klar, kan brands drage fordel af en erfaren social media konsulent.
Det er rigtigt, at marketingfolk bærer mange hatte, men ekspertise inden for alle aspekter af sociale medier, fra strategi og tekstforfatning til analytics, er svær at få fat på.
Ifølge Meltwater sagde CMO’er med denne ekspertise internt, at 54 % sagde, at deres største udfordring inden for markedsføring på sociale medier fortsat er mangel på tid og ressourcer.
2 vigtige ting, en Fractional Chief His Social Media Officer (CSMO) eller en erfaren konsulent på sociale medier kan gøre for dit brand
• Ret fejljusteringsproblemer
De fleste virksomheders følgerbaser består af medarbejdere, potentielle kandidater og nuværende kunder. Men deres budskab er rettet mod en målgruppe. CSMO’er kan identificere aktuelle målgrupper, lede målgrupper til virksomhedssider, lokalisere betalte sociale annoncer og sikre, at sociale medier når frem til vigtige beslutningstagere.
Og når det kommer til betalt annoncering, kan konsulenter hjælpe med at målrette den rigtige målgruppe med tilpassede budskaber på hvert trin i tragten.
• Optimer meddelelser
Forbinder du dig med dit brand eller med det? Det er heller ikke muligt. I løbet af det seneste år har jeg gennemført over 20 revisioner på sociale medier for mellemstore og enterprise brands. Næsten 90 % af dem fører brands på socialt indhold. Med andre ord leder du ikke dit publikum til dit brand.
En erfaren konsulent på sociale medier ved, hvordan man skriver en kopi, der skaber engagement i alle faser af salgsrejsen. Ved grundigt at gennemgå profiler og indhold på sociale medier kan vi identificere styrker og muligheder og foreslå strategier for at nå centrale mål. Hendes valgfrie CSMO burde være i stand til at opsætte en ren A/B-test af betalte annoncer for at få indsigt i, hvad seerne reagerer på, og hvilken information de søger på deres platform.