Revolut Iban-problemer betyder, at man ikke kan blive betalt

Foto: Shutterstock.

For noget tid siden opfordrede jeg til gruppepres og åbnede en Revolut-konto. Jeg må sige, det er fantastisk. Men for nylig forsøgte nogle personer, jeg arbejdede for, at betale mit gebyr til min Revolut-konto ved at bruge de sædvanlige detaljer, dvs. kontonavn, Iban osv. Men det mislykkedes.

 

Grunden? De er Bank of Ireland-kunder, og Banking365-appen er designet til at kræve 22 tegn i IBAN-indtastninger, hvilket betyder, at BoI-netbankkunder ikke kan overføre til Revolut-kunder.

Nu har BoI kendt til Revolut i nogen tid, og det lyder som et let problem at løse. Men holder de sig til grænsen på 22 tegn for at gøre tingene vanskelige for deres konkurrent?

Vi kender til Iban-diskrimination og EU-reglerne om det, og EU’s Sepa-retningslinjer siger klart, at intet teknisk problem bør forhindre Sepa-overførsler inden for EU, men det ser ud til, at Centralbanken ikke har overvåget dette tekniske problem, hvor det dukker op blandt banker, der opererer i Irland.

Det virker forbløffende, at en topbank kunne være så langt fra at opfylde et krav om en grundlæggende og langvarig bankstandard, ikke mindst da den først for ganske nyligt har opdateret sin bankapp. Og den gode nyhed er, at det er den ikke, selvom løsningen ikke er så intuitiv, som banken nok selv antager, den er.

Subscribe
Notify of
guest
0 Kommentarer
Inline Feedbacks
View all comments
Sara Nielsen

Sara Nielsen

Journalist ved Newstimes.dk